Hrana ima spomin

Hrana ima spomin
 
»Hrana je medij. Prek nje se lahko gradimo in celimo. Odraslo telo jo potrebuje v majhnih količinah. Včasih pa je tudi nepotrebna. Naše telo je čudež. Vse, kar počnemo in zaužijemo, ustvarja v njem spominske točke. Vibriramo in delujemo tako, kot smo informirani. To, kar smo danes kot telo, ki resonira ali disonira, je iz tistega, kar smo použili pred tem. Zato ni vseeno, kaj gre v usta, kaj gledamo, kaj poslušamo, kaj se nas dotika. Pet stebrov nas podpira, ko hrepenimo po celosti: dihanje, voda, hrana, gibanje, družba. Pridružujejo se še manj vidne in manj goste vibracije. Ko to upoštevamo in smo zaceljeni, lahko iskreno izpolnjujemo svoj delež poslanstva pri ohranjanju življenja. Pri nas gre ta celost naprej v lončke s hrano. Tako širimo informacijo celjenja naprej,« pove Dušan M. Z. Badovinac, doma iz »Južnega gorja«, kot pravi svojemu domačemu kraju Jugorju v Beli krajini, kjer v zadnjem desetletju nastaja Zlati Ghee. Je raziskovalec in poznavalec orodij zvoka in znanj o vodi, čemur je posvetil eno desetletje svojega življenja, v zadnjem desetletju pa vse to vlaga v svojevrstno ustvarjanje kuhanega masla in njegovih domiselnih izpeljank.

Kako ste pristali pri kuhanju masla?
Nekega dne sem med vrsticami pogovora s prijateljem dobil namig, da je mogoče s hrano pristati v središču prvobitnih možganov v večjem obsegu kot pa le z zvokom in vodo. To zdaj uresničujem. Izhodiščne točke so bile zvok, voda, gledanje sonca, vaje prisotnosti in prisluškovanje starodavnim modrostim. Še posebej so me pritegnili zapisi vode na atomski ravni, kot jih je pojasnil Masaru Emoto v knjigi Sporočilo vode. Na drugi strani pa me je privlačilo raziskovanje fraktalov prostora, v katerem se vse odvija. Zemlja je le zrno graha v mineštri, ki ji pravimo vesolje. Kakšen je lonec, jakost ognja in sestavine, pa je naša osnovna šola. Z razumevanjem zakonitosti naravnih sistemov je prišla spodbuda, da vključim še druge dimenzije. Lončki, ki jih ročno polnimo, so opremljeni z mandalami Emotovih vodnih kristalov. Iz njih sem v vektorskih linijah ustvaril lastno zbirko, ki odseva svoje valove tudi v kuhinji, kjer se maslo kuha. Vibracija se stalno krepi in ohranja še s pesmijo in zvoki raznih zvočnih orodij in glasbil. Zlati rez ali Fibonaccijevo zaporedje, ki pride iz Neptunove školjke, je pri tem osrednji odtis, ki ga vnesemo v prostor med kuhanjem. Vse skupaj se je tako povezalo tudi v naš znak, ki predstavlja trojstvo in sporoča »Dobro v meni pozdravlja dobro v tebi«.



Torej to ni čisto navadno kuhanje masla?
Ghi, grtho, ghrei so v tradicionalnem zdravilstvu uporabljali kot medij, živilo in mazilo. Beseda ghrita izhaja iz stare indoevropske besede Mesija in Hristos, kar pomeni 'zajeti v olje ali maziliti'. Maziljenje je način, s katerim je mogoče doseči celostno ravnovesje organizma, saj zajema kožo po celem telesu. Tako deluje prek največjega človekovega organa. Ajurveda tudi uči, da je ghi maščoba, ki je po energijskem zapisu ena od snovi, ki so najbližje človeškemu telesu. Kot tak je univerzalen prevodnik informacij. Njegova molekularna sestava omogoča, da se v celoti absorbira, z njim pa tudi pridružene zeli. Jezus naj bi ga uporabljal pri zdravilnih obredih skupaj z zelišči. Nekatere med rožami so služile, da se je um umiril in da je človek stopil v polje. V tem enovitem stanju zavesti je teklo zdravljenje iz izvora. Vse to so bila zame pomembna vodila pri ustvarjanju tega plemenitega olja. Ostalo je stvar navdiha. Zadnji navdih je prinesel še eno dopolnitev, ki prinaša v lončke še dodatno žlahtnjenje.

 
Kaj je ta novost in kako deluje na maslo?
To so kristalne pojoče posode. Zdaj bo že dve leti, odkar se Zlati ghee kuha v njih. Zaradi moje raziskovalne strasti do vprašanja »Kako kaj deluje?« se je, poleg drugih glasbil, vključilo tudi to zvočno orodje; vendar ne le s funkcijo zvoka, temveč tudi s svojo polprevodnostjo, ki jo ustvarja silicij, iz katerega je posoda. Posoda kot polprevodnik se odziva na vibracije, ki jih pošiljamo iz okolja prek dotika, zvoka, svetlobe, skalarnega vala in srca, ter vse to okrepi. Med samim postopkom kuhanja se tako ustvarjajo novi kristali, ki premorejo nabor celostne energijske moči.

 Kakšna je ta moč in kako vam jo uspeva vzdrževati?
Ta moč temelji na izvorni elementarnosti. Osnovna surovina prihaja prek krav, ki zbirajo snov podobno kot čebele in živijo v skladu s postulati ekologije in biodinamike. Z ezoteričnimi postopki smo to osnovo postopoma nadgradili. V dobrih enajstih letih smo ustvarili olje, ki naj bi bilo enovito. To pomeni, da vsebuje vse naravne elemente v njihovih najbolj čistih oblikah. To moč je mogoče tudi izmeriti z znanji o biopolju in radiestezijskimi napravami. Z zavedanjem holistike smo postopoma opremljali tudi prostor z raznimi pripomočki, simboli, ščiti in generatorji. Tako h krepitvi temeljne namere, kakšno hrano želimo ustvarjati, pripomorejo raznovrstne geometrije v vidnem in nevidnem polju. Že petnajst let tudi redno zajemamo izvirsko vodo, gledamo sonce ter opravljamo dnevne psihofizične vaje. V ozadju pa so naši spremljevalci tako in drugače tudi Nikola Tesla in veljaki, kot sta Viktor Schauberger in Rudolf Steiner.

Kako vas vse to podpira pri ustvarjanju izdelka in kako ključna je vaša osebna prisotnost v celem postopku?
Zavestno ustvarjanje nečesa je nekaj, kar razveseljuje in podpira tudi ustvarjalca samega. Olje, ki ga kuhamo, je nekaj univerzalnega. Hrani nas, ustvarja svetlobo, zaščiti tkanino ali usnje ter konzervira hrano. Če ga pravilno shranimo, je lahko trajna zaloga živeža, z njim pa lahko tudi podmažemo gibljive dele mehanizacije. V nahrbtniku skupaj z vodo, soljo in medom zadošča za pot okoli sveta ali odmik v jamo za čas luninega cikla. Že vse to deluje podporno samo po sebi. Zavestno kreiranje hrane čutim kot posebno poslanstvo, ki se zlije z veščino in rokodelstvom. Ostalo pa je nujni birokratski delež, ki pa ga jemljem kot dodaten trening. Redna meditacija me vodi v umirjenost, čistost in celost tega dela. Res je ključno, da sem prisoten v celem postopku. Človeški dejavnik je nezamenljiv člen. Molitev in pesem dajeta velik pomen vsemu. In dotik človeške roke! Vsak kozarec je vsaj desetkrat v naših rokah. Matrica tistega, kar mislimo, smo in čutimo, se vtisne v to, kar delamo. Zato je tako odločilno, skozi kakšen proces gre priprava hrane.

Kaj je pomemben zaključek tega pogovora o ustvarjanju vašega zlatega olja?
Slovenščina je vešči in magični jezik. Skozenj lahko ustvarjamo. Stara skovanka v slovenščini sorodnem sanskrtu je Nada brahman ali »Zvok je vse, zvok je svet«. Prav povezanost s prostorom vesolja in izvornimi fraktalnimi geometrijami omogoča glasbo v nas. To pa je temelj za širjenje glasov ljubezni in hvaležnosti iz ust in misli. Skozi te zvoke lahko ustvarjamo H-rano. Kot opazite, je geometrija črke H iz treh paličic. Gre za odnos dveh oseb. Ko ena stegne roko proti drugi, ji predaja energijo. Tako se s povezanostjo celijo rane časa. Pot pred nami in vizija je naša voda; dobesedno in kot Vizija, Odločnost, Doslednost. Sledi še Amen, ki v latinščini pomeni pika, konec in potrjeno. »Pred in po razsvetlitvi cepimo drva in nosimo vodo.«

​Z  Dušanom Mamutom Badovincem sem se o Zlatem Gheeju pogovarjala
Taja Vetrovec